sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Silityslaudan jatkoaika + OHJE

Minun kaikkien aikojen ensimmäinen
silityslautani uhkasi lopettaa yhteistyömme.
Siitä oli kangas kirjaimellisesti kulunut puhki
ja pehmuste ruvennut morjenstamaan.

Niin lääst siisön kuin se onkin niin minä olen tekstifani!
Olen myös Riviera Maison -fani!
Tästä yhtälöstä kokosin itselleni uuden silistyslaudan päällisen,
Riviera Maisonilta nimittäin löytyi 
täydellinen silityslaudan huppu.


Olisin halunnut pellavan värisen päällisen,
mutta sopivaa kangasta ei löytynyt varastoista,
niin päädyin tekemään sen vanhasta paneeliverhosta.
Tykkään "uudesta" laudastani niin paljon, 
ettei sitä enää tarvitse tunkea liian ahtaaseen siivouskaappiin,
vaan jätän sen kodinhoitohuoneeseen esille


Asetin vanhan lautani kankaan päälle ja
leikkasin sopivan palan.
Vanha kangas oli kiinnitetty liimalla 
niin minäkin kiinnitin omani ihan erikeeperillä.


Ystäväni aikoinaan opetti minulle tämän tekniikan 
jossa kankaanpainantaan tehdään sapluuna kontaktimuovista.
Teksti siirretään peilikuvana taustapuolelle
ja leikataan irti.


Kontaktimuovi kiinnitetään kankaaseen
ja tuputetaan kangasmaalilla.

Näin saatiin jatkoaikaa minun ja silityslaudan yhteistyölle
eikä jätettä syntynyt.
Jätteestä puheenollen, minä olen säilyttänyt
poretableteista jääviä putkia askarteluun.
Olisiko jollain ideaa mitä niistä keksisi tehdä? :)

-Tiina


4 kommenttia:

  1. Aivan huippu idea ja kaunis toteutus! :)

    VastaaPoista
  2. Hieno tuli! Nyt vähenee kyllä yksi paneeliverho minunki jemmasta, kiitos vinkistä :).

    VastaaPoista
  3. Joo tuo paneeliverho oli leveydeltään tosi passeli tohon :)

    VastaaPoista