tiistai 7. huhtikuuta 2015

Vauvan sänky ja huone valmiina!

Raskausviikko 35!
Odotus vähenee ja kaikki tarvittava tuntuu valmistuvan ajallaan :)

Minulla oli haaveena vanha rautainen pinnasänky,
sinnikkäästä metsästyksestä huolimatta sellaista ei valitettavasti löytynyt.
Sain ystävältäni IKEAn Hemvik-pinniksen.
Tykkään tästä mallista kovasti,
ja persoonallisuutta saatiin kun
painoin toiseen päätyyn omalla sabluunalla
söpön tekstin:

"Sanovat auringon nousevan idästä,
mutta meillä se nousee pinnasängystä."



Törmäsin tähän tekstiin Kaunis Pieni elämä -blogissa
silloin kun B oli pieni.
Oli silloin jo tarkoitus painaa teksti vaikka lakanaan,
en vaan saanut koskaan aikaiseksi,
no parempi myöhään :)



Ompelin meidän vanhasta lakanasta pussilakanan vauvalle.
Pitsinauhan lisäksi koristelin lakanan tekstillä:
"Twinkle, twinkle Little Star.
Do you know how loved you are?"



Peiton tein vuosien -87 ja -86 äitiyspakkauksien 
makuupusseista jo B:lle kun odotin häntä.
Minun ja Juuson äidit olivat säästäneet meidän vanhat
äitiyspakkausten makuupussit.
Koska minä en itse ottanut kummastakaan vauvasta äitiyspakkausta
ei minulla ollut peittoa valmiina.
Kurkkasin KELAn sivuilta äitiyspakkauksen peiton mitat, 
ja ompelin makuupussit peitoksi.



Vauvan huone valmistui sisustusta myöden!
Jos ihmettelette missä sänky on niin se on aluksi meidän
makuuhuoneessa yösyöttöjen helpottamiseksi :)


Vaatteet odottaa käyttäjäänsä.
Pian saisi alkaa pakkailemaan sairaalakassia, IIIK!


Seinän raidat on tehty maalaamalla.
Juuso kaiveli varastosta kaikki vanhat seinämaalien
jämät ja sekoitteli niistä ja valkoisesta sopivat sävyt.
Sitten hän teippasi raidat maalarin teipillä ja 
levitti maalin telalla.

Pienissä kehyksissä on vanhaa lahjapaperia
ja isoissa tapettia.


Sohvan alle virkkasin sängynaluslaatikot trikookuteesta.
Tarkoituksena olisi laittaa vielä nahasta kahvat etuseinään.
Näihin ei ole sen parempaa ohjetta, tein ne ihan sovittelemalla.

Minulla on jonkinlainen vihasuhde komeroihin, 
ja kun muutimme tähän kotiin
niin myimme kaikki komerot pois.
Tämän vuoksi on tullut keksittyä erilaisia säilytysratkaisuja :)
Ja olen huomannut, että kun säilytystila on vähissä
niin nurkkiin ei keräänny mitään ylimääräistä :)




Matot olen virkannut Asteri-maton ohjeella,
jätin vaan "muutaman" kerroksen tekemättä
niin sain söpöjä pikkumattoja :)

Valkoinen matto on hiukan kirjava, 
sillä sen kude on leikattu vanhoista vaatteista.



Seinän paksut raidat on tehty myös maalaamalla.


Katonrajassa on sekaisin IKEAn sekä itsetehtyjä
servetti -pompomeja.
Tarkoitus olisi vielä laittaa pompomien alle lippuviiri
johon tulee vauvan nimi :)


Korin virkkasin Molla Millsin ohjeella.

Tarkoitus on siirtää lastenhuoneen sohva leikkimökkiin siinä vaiheessa
kun vauva muuttaa sänkyineen omaan huoneeseensa,
mutta siihen asti mennään näillä.

Olen kovasti tyytyväinen huoneeseen.
 :)




Olimme menossa lukemaan iltasatua kun keksin
napata pikkupojasta kuvan tämä yöpuku päällä.
Se on tehty jo vuosi sitten, mutta
idea siinä on hauska.
Olen saanut joskus flanellisen pyjaman
kummeiltani joululahjaksi.
Se oli naisten kokoa M,
ja lieneekö kaapissa kutistunut, 
mutta se ei ollut mahtunut minulle enää moneen vuoteen.
En kuitenkaan raaskinut heittää sitä pois.
Kerran kaappeja siivotessa se tuli taas vastaan 
ja keksin jatkojalostaa siitä pyjaman B:lle.
Tein kaavat hänen omasta yökkäristä
ja vaihdoin housujen kuminauhan uuteen,
niin siitä tuli oikein söpönen :)


B:n synttäriviikonloppu lähestyy,
ja olen askarrellut puhelinluettelon karttasivuista
kuumailmapallo -teemaan sopivia
tuulihyrriä lapsille kotiinviemisiksi.
Vielä pitäisi naulata ne keppiin :)



Ja koukkukin on viuhunut entiseen tapaan.
Tällä kertaa olen virkannut myyntiin herkkukoreja :)

Mitä mieltä olette vauvan huoneesta?

Ihanaa alkanutta viikkoa <3
-Tiina

1 kommentti:

  1. Hieno lastenhuone ja ihanan tekstin olet löytänyt pinnasänkyyn! :)

    VastaaPoista